Cinta Second Hand

Monday, February 25, 2013
Ok.Assalamualaikum,
Entri kali ni Ammar nak tulis pasal "Cinta Second Hand". Korang semua jangan pulak salah anggap bila tengok tajuk tu.Ingat kereta ka apa nak secondhand2 nih.Kalau kereta boleh lah secondhand.Cinta mana boleh jadi secondhand.Relax2..:) Sebelum tu Ammar nak cakap pasal perasaan "suka" dulu yer.Setiap manusia kat dunia ni mesti ada perasaan suka atau lebih jelasnya sebagai Cinta.Sapa yang tak dak perasaan ni sahih dia bukan manusia yang normal. :) Ammar nak kaitkan perasaan Cinta ni dengan remaja sekarang.Sudah jadi kebiasaan kepada remaja, bila sampai pada satu tahap,seseorang remaja akan mengalami proses "galak". paham kot noh. Hehe. Pada masa tu hati ni mulalah nak ber"Couple". Tambah-tambah pulak bila tengok kawan-kawan dia dah mula ada GF/BF.Lagi lah dia makin ber"nafsu" nak couple. Bila dah couple mulalah nak jalan berdua-duaan,nak sentuh2 pastu ada yang sampai tahap buat hubungan (......). Bila dah mengandung barulah nak insaf. Mulalah nak bergaduh si BF dengan si GF ni.Kononnya tak bertanggungjawab. Bila tak dak sapa nak tolong buang janin/bayi kat tong sampah,surau apa bagai.

Kepada sapa-sapa yang dok tengan bercouple or bercadang untuk bercouple tu simpan dulu kot "nawaitu" tu kot.Bukan apa, yang dok bercouple tu dah memang jamin ka pasangan korang tu adalah jodoh kamu? Cuba korang pikr balik, apa perasaan korang bila Isteri/Suami korang nanti dok teringat kat laki/perempuan lain? Mesti rasa cemburu,sakit hati dan rasa macam-macam lagi kan?

Tak best la cinta Isteri/Suami kita nanti dah ada orang "rasa" dulu sebelum kita.Macam mana nak jamin yang Isteri/Suami kita nanti setia dengan korang sedangkan dulu dia dah bercinta dengan berpuluh2 laki/perempuan. Mana best kalau kita dapat cinta yang second hand kn? so pikir-ikirkanlah yerr..

Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur':26)

Kata-kata terakhir sebelum Ammar nak belahhh.."Pikatlah bakal isteri kamu dengan CARA YANG MULIA,BUKAN CARA YANG HINA" dan " Wahai perempuan, hargailah aurat dan suara kamu yang cukup MAHAL berbanding gunung yang bertakhtahkan berlian"


Cukup dulu sampai kat sini unuk entri hari ni, Ammar pon dah penat . Assalamualaikum. ^_^

0 comments:

Post a Comment

Pages

Powered by Blogger.
 

Browse

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...